Hned v prvním zářijovém týdnu jsme již podruhé zorganizovali 3-denní výjezdový adaptačně – motivační program pro žáky 6. tříd na Horní Bečvě v areálu Rekreačního zařízení Vítkovice.
Zájem rodičů i žáků o program byl velký, zúčastnilo se celkem 74 žáků ze 3 tříd. Program organizovaly i vedly školní psycholožka Miroslava Vojnová, speciální pedagožka Eva Petrová a výchovná poradkyně Eva Lípová. Každou třídu doprovázel třídní učitel, 6.A Lenka Ráchel Pustějovská, 6.B Helena Sarrahy a 6.C Martin Chumchal.
Cílem programu bylo hravou, zážitkovou formou usnadnit adaptaci a napomoci k vytvoření přátelských vazeb nově příchozím žákům z okolních škol. Seznámit se, poznat nového třídního učitele. V celé třídě pak podpořit kolektivní spolupráci, vzájemnou pomoc, podporu, důvěru, sociální cítění a upevnit pozitivní vztahy. Nedílnou součástí programu bylo také poznat tým školního poradenského pracoviště a díky tomu bez obav vyhledat pomoc pro sebe a své spolužáky.
Obsah adaptačního programu
Program začal společným výšlapem, procházkou z přehrady na Horní Bečvě k ubytování. Tam na ně čekal nabitý program plný různě obtížných her, týmových úkolů – např. společné tvoření erbu, bojového pokřiku, speed dating, společná záchrana pilotů (vejcí), chytání Pepíčka poslepu, hádání pohádek, cesta minovým polem, prolézání pavučinou, posílání kuliček potrubím, stavění Babylónské věže, vláček se zavázanýma nohama, kriket a mnoho dalších. Překvapením byla noční stezka lesem, kde hledali slova do dopisu superhrdinům.
Navíc ve volném čase žáci využívali sportovní hřiště, kde hráli fotbal, volejbal, vybíjenou. Večer hráli bowling, pink ponk. Jako bonus se mohli žáci vykoupat i v bazénu.
Po splnění úkolu vždy třída získala indícii, jako v „pevnosti Boyard“ a na konci celého pobytu z nich uhádli hlavní heslo, které otevřelo bránu k pokladu.
Na úplný závěr byli odměněni sladkostí, přívěskem na klíče (z 3D tiskárny) a třídním učitelem byli symbolicky (plastovým mečem) pasováni na žáky druhého stupně 6. třídy.
Jak program hodnotili samotní žáci?
– Bylo to super, program byl skvělý.
– Byl perfektní, moc jsem si to užila.
– Rychle utekl.
– Super, fajný.
– 10 z 10.
– 1000 z 1000.
– Byl lepší, než jsem čekal.
– Velice zábavný.
– Super seznámení se třídou.
– Byl pěkně udělaný a naší třídě to rozhodně pomohlo.
– Boží, strašně mě to bavilo a chtěla bych tam ještě zůstat.
– Bylo to super, skvělá atmosféra a super týmové hry. Užila jsem si to.
– Mega dobrý, seznámila jsem se mnohem víc s novými spolužáky. Moc mě to bavilo.
– Byl dobrý, více jsem poznala své spolužáky.
– Byl super a chtěla bych znovu.
– Jel bych ještě jednou.
– Bylo to krásné, ale krátké.
– Byla to zábava, klidně bych jela znovu.
– Byl fajn, protože jsem tam měla všechny kamarády i z jiných tříd.
– Bylo fajn všechny poznat a užít si 3 dny se spolužáky a taky byla sranda.
– Děkuji, že jsem mohla jet a že jsem se mohla skamarádit s novými lidmi, kamarády.
– Děkujeme za velmi zábavný program a ubytování.
– Děkuji za krásný adapťák 2025. Byly super aktivity a všechno celkově.
– Mega super, chtěla bych to zažít znovu, bylo to nejlepší.
– Nejtěžší byl odjezd.
– Moc děkuji, že jste šestkám zlepšili třídní kolektivy.
– Dělejte adaptační kurzy dál.
A co říct závěrem?
Děkuji svým kolegům za spolupráci, ochotu, pomoc. A našim šesťákům děkuji za skvělou atmosféru na adaptačním programu a krásnou zpětnou vazbu.
Příští rok se opět těším s dalšími šestými třídami na viděnou 🙂
Vojnová Miroslava, školní psycholog